Monday, May 4, 2009

Mari Sebilik Denganku, Dan Rasai Nikmatnya

Pada mulanya aku berkira-kira, mana satu mahu diletakkan dahulu. "Amalina, make sure yang latest di atas", sambil menghulurkan sefail minit-minit mesyuarat Program Lima Bintang. Itu pesanan warden aku tiga tahun dulu. Jadi aku mulakan dengan cerita dengan kisah terbaru aku.


(Seminggu sebelum final-April 2009)
Nurdeena Fitriyah a.k.a Deena
She called me 'Amalina Ah Ah'. Habis dinding aku diconteng :
Sungguh ku tak mampu

menahan rindu
ah ah
pabila diri ini
jauh darimu ah ah
Gila budak ni. Berkali-kali aku cuba jelaskan aku dah turunkan semua ilmu pada Inul.


(Sesi Disember 2008-April 2009)
Nur Syazwani a.k.a Wan
Aku suka melihat ketertiban Wan. Wan sangat kemas dalam setiap kerja yang dilakukan.
Hamizah a.k.a Mizah
Mizah patuh pada jam. Life dia sistematik. Dia ada waktu yang tetap untuk makan, study, online, discussion, kuliah, dan tidur. Tak macam aku, berterabur. Ada assigment, beres. Ada final project, beres. It means, she manage her time wisely.
Nurul Nadia a.k.a Nad
Sekepala. She knows what I want and vice versa. Kuat menghafal.
Siti Nazilla a.k.a Iela
Tak boleh hidup tanpa Gardenier. Hahah!


(Karnival Sukan Mahasiswa[KARISMA 2008])

Melati a.k.a Melat
Good defender.
Atiqah a.k.a Kaka
Adorable.
Amira a.k.a Anieoz
Gila punya handal. MUFC Fans gila-gila-gila. Berbakat. Penjaring terbanyak.


(Sesi Dis 07-April 08, Julai 08-Nov 08)
Hanisah a.k.a Cha

Best. Kelakar. Happy. Sharing. Bab melalut terserah. Bahagia dengan Aimy. "Ama, apa cita-cita Ama?". She always ask unexpected question.
Hanis Nurhanini a.k.a Nini
Cousin Anne (Hot FM). Maju dengan perniagaan selendang. "Ama, salah lirik la". She's good in songs. She can dance. Bahagia dengan Andy.
Irni Nadia a.k.a Nad
"Ama, belikan orang air satu!!!!!!". Tak payah pakai microphone kalau nak pesan apa-apa dalam jarak jauh.
Farah Hazwani a.k.a Far
Polite girl."Hey budak kecik, dah makan belum." She always take care of me.
Elma a.k.a Ema
Ah moi. Kecoh. "Eh, sape nama kau?". She's so harsh at the first sight.


(Sesi Julai 2007-November 2008)

Siti Nur Fatihah a.k.a Efa
Give support to me for any activities. "Amalina, kalau kau menang, bagi aku amek hadiah tau." She likes stage so much.


(SPM 2006)

Nur Sariyah a.k.a Seri
Biro akademik.
Siti Zubaidah a.k.a Zu
Good in arts.
Siti Nur Saadah Dalila a.k.a Ella
Kalau nak perang, bawak dia. Our protector.
Latifah a.k.a Tipah
Biro Keceriaan.
Nur Hamizah a.k.a Mizah
Biro Kebajikan.
Puan Azizah a.k.a Ummi
Warden Asrama.
Syakinah a.k.a Kienah
Biro Sahsiah. Setiakawan.
Nurul Nadia a.k.a Nadia
Biro Sukan.


(1990-present)

Nur Mariaminul Suhana a.k.a Na

Golongan 89. Sekitar 90-an mula menyapa aku dengan panggilan adiknya. Mula berbilik dengan aku seawal tujuh tahun sampai sekarang. Punya hati yang tabah. Sukar menunjukkan beliau dalam keadaan terluka, kecewa atau marah.

****

Sengaja aku tak link kan nama mereka, kerana mereka menyimpan rahsia bilik tidurku. Haha. Siapa pun mereka, mereka adalah sebahagian dalam hidup aku. Mereka mencorakkan aku. Mereka pernah bersusah payah demi aku. Mereka tahu siapa aku. Mereka memberi keyakinan sewaktu aku jatuh. Mereka berikan aku harapan. Mereka ada waktu senang dan susah aku. They're big person in my life!! Mereka adalah mereka. Tolong sepak terajang aku kalau aku dah mula lupakan mereka.

Dan esok, aku mula berkemas untuk pulang ke halaman tercinta sebab aku sudah kehabisan kertas untuk dijawab. Siapa mahu jadi roomate atau housemate aku untuk semester hadapan, sila dapatkan borang untuk merasai nikmatnya. Tiada jaminan untuk dibahagiakan.

11 Comment(s)

avatar

slmt berkwn ok!!!

avatar

kawan sesama kitew

avatar

Oooo...gardenier aku 2 pn kau mkn k...kau pn tak bleh idup tanpa gardinear..huhu.

avatar
Anonymous DeleteReply

i like ur writing..very talented,natural,sincere n humors...

avatar

khaLifah feDi-->okie dokie!!

joegrimjow-->sesame kite kwn2

iella-->hehe..siap ko tlg sapu 'Daisy' lg..Thanx Iella

Anonymous-->ic..thanx! Nina, u're so sincere too. sincere in cments. hahaha3..

avatar

hahaha.
apa hang merapik babe?
bongek jerk.
how do u know its nina the anonymous??
memandai jerk.kena org len cena?

avatar

tahniah!...
ada awards menanti anda di blog eazy izzuddin...
thanks be my follower..
sila ambel ea
=D
xD

avatar

ngee.. nice postink.. :P

p/s: lain kali klo nk describe org, describe baik2 taw.. :P

avatar

mcm best jer dia nie.
hiksss
;)

nak sebilik la ngn dia!
hik3

avatar

fervor | ardor | infatuation-->hihi.. i ask her b4.

Eazy Izzuddin-->thanx ya!ok2, i g ambek.

Nadia aka Irni-->haha..sy x ambik rasuah. xP

cIk JanNah-->kcik tpk tgn, tilam ku tdhkan. hehe..

avatar
deenabella DeleteReply

how i wish can sleep on ur tilam busyuk once more~lalala