Monday, August 17, 2009

Adobe Flash Professional CS3

Selalunya, bila Suhana melihat hasil kerja aku yang agak berkualiti, dia akan minta diajarkan. Aku masukkan installer di komputer riba. Aku install. Aku bukak program. Aku tekan F1 ataupun mengklik 'help' dekat menu bar. Kata-kata terakhir aku ucap, 'explore la'.


Agak keterlaluan. Tapi bagi aku, cara terbaik. Sebab dalam proses kejahilan, kau akan selalu bermain dengan kesilapan. 'Remember the two benefits of failure. First, if you do fail, you learn what doesn’t work; and second, the failure gives you the opportunity to try a new approach.' - Roger Von Oech.


Salah satu tugasan semester ini, aku perlu buat mtv.karoeke. Lagu belum dicari. Nak letak lagu apa hah? Lirik belum dicari. Gambar belum dicari. Flash lagi tak reti nak guna. Dah explore, tetap rasa susah nak guna. Tolong.


Mengadu kat Suhana tadi. Dengan lembutnya dia tuturkan, 'explore la'.
Cais!

8 Comment(s)

avatar

Tutorial kat internet dah try?

avatar

EXPLORE DLM TENET EA..!!!

avatar

dy jerit kuat ke?
awat xdgr p0n

avatar

gua cdgkn lu gna lagu "Bapaku plg dr kota"..syok pe..tk jiwang pon..hehehe

avatar
Anonymous DeleteReply

lagu merdeka lah or lagu raya..lagi syahdu...n eternity..kan bulan merdeka dan bulan pose jus behind d corner..

avatar

dygta?
bestnya lagu tuu.
eheh

avatar

explore la!

avatar

paan,
da try

kf,
mcm suhana!

sha,
dok jauh sgt

TM,
lgu bpaku kwen lg pn best

anon,
sy pk cm 2 gak

atok,
minat dygta gak atok ni

khucaie
mcm suhana!