Tuesday, September 29, 2009

Abstrak, Selerakkan Ia Menjadi Beribu

Aku melihat diriku. Memandang dari pelbagai sudut berbeza. Menyatukan fitrah alam tanpa menjatuhkan hukum pada mana-mana manusia. Di situ, tiada kesempurnaan, tiada kecacatan. Dijadikan sebaik-baik ummat untuk menjadi khalifah. Ketukan pada minda, jiwa, perasaan, egois, toleransi, dan segalanya menjadikan aku tidak bisa selari dengan ketidakserasian. Kutukan pada antagonis melumpuh dan membangun manusia kebal. 'Hey, kau begitu complicated!', jerit mereka.


Aku tersenyum. Mengangguk tidak, menggeleng pun tidak.


Mungkin aku complicated, sukar diahami dan dimengerti tapi aku amalkan ajaran simple. Semudah orang lain juga.

6 Comment(s)

avatar

yes bagus..think simple..xpyh nak kusut2kan otak..

:)

avatar

emm aku suke dgn ini........

simple2 aje xyah pening2 pala =p

peace!!!

avatar

hidup = simple mmg best!

avatar

less is more~
:)

avatar
Anonymous DeleteReply

betul ke u take things simple..i dun think sooooooo..