Tuesday, September 8, 2009

Kalau Tuhan Tanya Mahu Hilangkan Apa, Aku Diam. Kerana Semuanya Beerti Bagiku

1. Test bukan lagi benda baru. Aku perlu lebih bersedia. Segala jenis kekuatan; fizikal mahupun mental digunakan tahap maksimum. Kerana satu perjuangan.


2. Deena memenangi contest Golden Screen Cinemas (GSC) dan dihadiahi 10 tiket wayang beserta 10 kupon untuk popcorn. 10 tiket itu dibahagi sama rata kepada adik-adiknya, dirinya, dan juga aku. Tarikh akhir tiket pada 10 September 2009. Tiket wayang itu aku lihat dengan sayu dan aku katakan pada Deena, 'pergilah kamu adik beradik'.


3. Menghalangi bukan dengan cara menghilangkan sebaliknya menjadi lebih kuat untuk berhadapan. Jadi, aku perlu kuat berhadapan situasi dalam mengatur-letak tingkat kepentingan sesuatu perkara.


4. Aku ke pejabat keselamatan untuk mendapat keterangan kesalahanku. Sengaja aku wujudkan ketegangan-dalam-keadaan-terkawal dengan bersoal itu ini walau aku tahu aku salah. Yang aku perlukan adalah penjelasan penuh hikmah. Aku ambil surat saman yang dihulurkan dan memasang destinasi ke mesin keluaran duit kerana akaun semasaku tidak mencukupi.


5. Esok, majlis meraikan aku dan rakan-rakan lain. Aku masuk pejabat panel selepas kelas. Aku nyatakan kuliahku sampai enam petang. Tak sempat. 'saya bagi surat pelepasan. siapa lecturer?'. Aku sedikit tergamam. Mula menarik jadualku dari beg digalas. 'eh, saya silap. esok sampai pukul dua je kelas. ok2, pukul berape esok encik?' tanyaku dengan penuh excited dan girang bagi mengaburi pembohongan tanpa niat sebentar tadi. Perlu aku diberi sanjungan atau merdeka itu sendiri yang perlu disanjung? Eh, apa ni.


6. Petang ini balik rumah. Ibubapa menanti.

8 Comment(s)

avatar

slmt sampai ke rumah ea amalina !!!

avatar

uiks!10 tiket??mmg gempak tu..

avatar

nak balik dah?

avatar
Anonymous DeleteReply

kesalahan ape yg kamu buat..?harap slmt pergi dan pulang..

avatar

kem slm kat parents! =)

avatar

kf,
no 6

Ls,
no 2

sha,
no 6

anon,
no 4, no 6

shaz,
no 6

avatar
Anonymous DeleteReply

wah..skrg ni.reply pakai number je ke..nak comment pakai number jugak lah..