Monday, October 19, 2009

Hey, Kau Perlu Sedar Itu!

Tempat : Taman Rekreasi

Bila kami pandang balik lima tahun lepas, kami tergelak-gelak. Sarah siap ketawa berguling-guling bila aku ceritakan kembali, diikuti Ras menyambung cerita, dan Hani teruskan cerita. Cerita dan cerita. Ketawa terbahak-bahak. Ras ingatkan balik cerita di bilik guru. Sarah menambah. Cerita lagi dan cerita lagi.

Dan konklusinya,
Perkara yang kita alami lima tahun lepas, kita dah rasa cukup hebat, cukup matang, cukup sempurna, dan cukup memenuhi isi hidup. Tapi, sebenarnya apa yang kita ada sekarang adalah lebih baik dari lima tahun lepas. Dan proses ini akan berulang apabila lima tahun akan datang adalah lebih baik dari hari ini. Dan waktu itu, aku teringin sekali cakap, 'kenapa lah aku macam separuh mati hanya kerana dia!'

17 Comment(s)

avatar

marilah kita tunggu 5 thn lagi ..!!!

harap blog ini berthn lah..

avatar

ok.
i wil.
insyaalah.

avatar

mesti rindu 5tahun yg lepas kan.. :)

avatar

tp knapa msih ad org kate "alangkah best nye klu aku dapat blk ke 5 taun yg lpas"..haha

avatar

anon, tlg jawab.
:)

avatar

gelak2 sampai terguling2
hurmmm

avatar

tu lah pasal
:D

avatar

salam ziarah...

avatar

sungguh la betul..
saya sgt sokong hakikat tersebowt!!
one day, we r gonna look bad and laugh at ourselves.. for all the not so wise actions we acted~

avatar

bile fikir balek 5 tahon lepas... kadang2 bodoh..tapi ade sesetangah perkare yang nak buat kite blk kat 5 tahun lepas tuh....
tapi semalam tu sejarah..
hari ni hadiah...
dan esok..
ape kan jadi? ntah....

avatar
Anonymous DeleteReply

5 thn lepas ke,5 thn akan dtg ke..sama je..every experiance is a learning prosses..like a wheel..kept rolling at a same point..we r stil a same person..d point is ,,r we changing to a beta or worst..?u shape urself.

avatar

fly,
tq

rosy,
:)

sum1,
hnye 2han je tahu

anon,
btul dear,
yorke, anon sy da jwb soaln anda.

avatar

jgn mati lagi ye

avatar

Ls,
keje tuhan.