Wednesday, October 21, 2009

Ujian Pagi Ini; Aku Hanya Menghantar Kertas Kosong

Aku masih tercari-cari apakah kelebihan membuat ujian secara mengejut atau dalam keadaan pelajar tidak bersedia atau menjawab dengan hanya menggunakan akal semasa.

Di bangku sekolah dulu, aku paling takut ujian sebegini kerana ia memerlukan kau sebagai pelajar selalu dalam keadaan bersedia atau up to date dengan chapter-chapter yang baru sahaja selesai dipelajari. Fikir aku, ketakutan itu hilang bila aku masuk peringkat yang lebih tinggi kerana aku percaya ujian mengejut sebegini hanya dijalankan di sekolah.

Tidak, ia tetap dijalankan di apa sahaja usia kau. Contoh, kematian. (kena bagi tahu dulu ke?-alasan seorang pensyarah aku)

Ah, itu bab lain! Jiwa pengkritik seperti aku tidak tenang sekiranya mereka terus perasan yang para pelajar mereka selalu bersedia atau selalu menelaah subjek mereka atau mengulangkaji lewat malam subjek mereka atau menyayangi subjek mereka sehingga tahu serba-serbi peristiwa dalam subjek itu.

Come on. Pelajar perlu diberitahu.

bersambung....

10 Comment(s)

avatar

ala..bese la..pnsyarah ko nk bls dndam ar tu kot..sbb ms skolah dlu pn ckgu die slalu wat pop quiz cmni dan plg truk die xde krtas lgsung pn yg bleh anta..hahaha

avatar

masa sumi stdy dulu pun mcm tu jugak.. lagi2 bile subject taxation (cukai) perghhh~ tension gile.. at last kertas kosong di hantar..

avatar

haha tyme nie la nk anta ketas ksong kat lect. ekke

avatar

yorke,
aku ase sbb dndam gak la.

aisumi,
haha. sme la.

atok,
eh, bukan kmu anta 4 helai ke?

avatar
Anonymous DeleteReply

sebab nye cikgu or lecturer amat gemar bile melihat studentnye dlm ketakutan dan menggelabah ayam..rase hebat..tu aje..tp lg hebat klu ade student yg well prepared..rase tercabar plak lecturer tu..alamak!"aku pun x hebat mcm kau".

avatar

i hate pop quiz or pop test... it brings down the grade~
stupido!!

avatar

anon,
i pn pelik tau. spe yg dpt untung bt cmni?

rosy,
mmg pn. i pn bnci.

avatar

oh!zaman ku sudah berakhir..aku terkena kejutan lain pulak

avatar
Anonymous DeleteReply

x de sape yg untung..janji puas!!

avatar

Ls,
kejutan apakah?

anon,
puas knekan sy?