Saturday, January 9, 2010

Dreamer

Aku berjalan pergi HEA. Jumpa Cik Om, sembang-sembang jap kemudian buat janji-janji apa yang patut dan terus pergi kafeteria. Gila ramai orang, malas nak beratur panjang aku singgah kafe siber. Siap boleh muat naik gambar memanggang lagi, siap boleh cerita alkisah seorang pensyarah kat kawan lagi, siap boleh main kuiz kat bukumuka lagi, macam-macam lah. Siap boleh jawap ujian personaliti dan masukkan keputusan ujian ke data simpanan lagi. Sambil-sambil tu tengok jam elektronik, pukul satu lebih. Oh, satu lebih.

Pergi koperasi. Dah bayar, jalan balik bilik. Kenapa hari ni rasa selesa sangat ah? Kenapa hari ni rasa kejap sangat ah belajar? Belajar apa je tadi? Fikiran mula mengadaptasi satu persatu. Mula terbayang jadual yang aku cucuk dengan jarum di papan lembut.

Aisey, man! Aku tak ingat langsung. Habis lah azam aku tahun ini. Aku dah janji sama akal dan anggota aku tak nak ponteng lagi. Aku akan capai kehadiran penuh. Entah macam mana, lepas habis satu kelas aku terus berjalan lorong-lorong biasa aku lalui. Sepatutnya, naik tangga masuk kelas Wan Hasni. Kelas Wan Hasni adalah penutup untuk semua kelas minggu ini; dengan hadirinya maka berjaya lah kehadiran minggu ini. Nampaknya, gagal juga azam kali ini.

Keputusan ujian personaliti dalam data simpanan :
You are dreamy and imaginative. You're the type of person who can sit all day with only your mind to occupy you. You have a vivid imagination, and your mind takes you on quite a journey. You never end up close to where you started. You give a first impression of being flaky. You're often so lost in your thoughts that you forget about the world around you. You are an armchair novelist. You are always developing interesting worlds in your mind, but you're not disciplined enough to write them down.

Jadi, saya akui ianya benar.

3 Comment(s)

avatar

miahaha.
dah lupa aku skali sebenornye.
:[

avatar

oh!ponteng itu perkara biasa yg aku penah buat ;)

avatar
Anonymous DeleteReply

d personality is soooooooo u..