Thursday, January 14, 2010

You Play a Special Part

Untuk ke mana-mana; bila tengok Suhana pakai baju merah, aku cepat-cepat capai baju hijau. Bila tengok Suhana baju oren, aku capai baju coklat. Kadang-kadang dia pernah cakap 'hari ni kita pakai baju sama, mau?', aku tolak.

Mak menjawab di belakang, 'ermm..dulu kecik2 baju kurung pun dari satu kayu, saiz sama, baju, kasut sama kala, pi mana-mana sampai orang tanya 'kembaq ka kak?'.
'dak aih, setaun sorang'.

*Untuk kebelakangan ini, aku sering labelkan entri dengan 'Yesterday' dan ianya bermaksud kisah-kisah yang telah lepas tidak kira samada semalam atau berpuluh tahun yang lepas. Mungkin hati kelihatan senang kerana tiada penahanan untuk aku sampai ke situ; daerah semalam. =)

3 Comment(s)

avatar

kenape tolak pakai sama yer??

avatar
Anonymous DeleteReply

mcm boria penang mari...hahahah..

avatar

aah...dulu kain sekayu...berderet je kalo time beraya tu