Thursday, February 18, 2010

Empat Perkara

Time ni, rumah aku sangat sunyi. Augus mengiau. Dia kucing aku. Tarikh ni juga dah tamat sesi persekolahan 2005. Lega sangat sebab semua tugas aku dah laksanakan.

First, tulis kad raya kat cikgu dan kawan2 serta salam dengan cikgu2 sempena nak menyambut lebaran tak lama lagi. Tapi, duit raya langsung tak bagi. Kedekut tol cikgu2 aku. Cakap pasal lebaran, tudung dan kasut belum beli lagi. Esok pulak, kena pi rumah Karim ambik langsir.

Second, ambik buku teks form 5. Pelik la sekolah ni, bagi awal2 pun bukan aku baca pun time cuti.

Third, dengan tarikh ni jugak cukup 10 bulan (Jan-Okt). Apa dah aku buat? Dengan sisa2 yang ada, aku nak kumpulkan kembali semua kegagalan aku. Aku nak ubah jadi satu tekad yang konsisten. Tinggal lagi 12 bulan nak SPM. In other words, aku hanya ada 1 tahun nak prepare SPM next year.

Fourth, tarikh ni jugak dah cukup pemerintahan PM selama 2 tahun. Tu je la aku nak tulis.

Date : 31 Oktober 2005
Time : 11:15pm

3 Comment(s)

avatar
Anonymous DeleteReply

tahun baru ,,tekad baru..erm..ape yg dah dicapai?

avatar

benda yang dilalui; pahit dan manis. boleh dibilang apa yang telah dicapai.

avatar

hehehe.cter yg menarik ;)