Monday, May 10, 2010

Cepat Merancang Oi!

Semalam, hari ibu. Semalam jugak, last paper semester ini. As a result, tak sempat nak seharian bersama ibu atau lunch sama2 dan ramai2 macam tahun2 lepas. Petang tu pun tak ada apa sangat. Cuma malam tu kak na dan kak siah buat makan sikit2 dan ibu pun potong kek. Jadi, ada lah jugak adegan2 berfoto. Saya suka. :)

Kemudian, masuk je 10hb May, saya ingat nak plan cuti semester ini dengan mencari pendapatan. Sebaliknya, 10hb-26hb May (tiga minggu) saya harus mengikuti satu program anjuran jabatan sains komputer dan matematik. Mulanya, saya ingat program ini harus dihadiri sahaja. Tetapi, ianya bersifat wajib. Jika kamu tak datang, mestilah mempunyai sijil cuti sakit mahupun surat kebenaran. Kalau tidak, fail! Dari 9am-5pm. Seharian tadi, introduction/basic of HTML, xHTML, CSS, dan PHP. Permulaan yang menarik saya rasa. Sangat menarik!

Selepas tamat program ini, ada masa seminggu untuk rest. Kemudian, temui saya di sua rasa alor star. Brought to you by celcom. :D

Dalam pada itu juga, cuti sekolah pun bermula selama dua minggu. Sudah semestinya, akan bersama adib, anje, alia dan muhammad. Kalau nuun ajak pergi penang pun okay. Rindu hangpa weh. Adei.

Dengan berakhirnya cuti sekolah selama dua minggu, saya masih ada lagi dua minggu untuk habisi cuti semester saya. Saya berharap akan ada apa saja peluang dalam dua minggu itu. Tak kisah lah peluang bercuti ke, peluang berniaga ke, peluang mengajar ke, atau apa sahaja. Pasti saya grab! Peluang selalu datang dalam keadaan kita tak bersedia bukan?

Maka, berakhirlah cuti semester saya. Nak ingatkan kamu, 4hb Julai saya mula berpraktikal. Dan saya akan survive-sesurvive mungkin kerana pada masa itu saya tahu, im without friend, without huha-huha people, without lecturers, without anyone. Oh ya, juga tanpa kekasih!

1 Comment(s):

avatar

tanpa kekasih..
haha..

gua cuti cuti nih pon kene belajar lagik..
short sem punya penangan..
demmit..