Saturday, May 8, 2010

Satu

S-Sedia
A-Awal
T-Tumpuan
U-Ulangkaji


Saya pilih A (awal) untuk diskusi. Awal ini bermula dengan plan lah. Kalau kamu datang meeting awal, mesti kamu rancang awal2 kan pengurusan masa kamu. Dah tu, tak de lah tercicir atau terlupa apa2. Berbanding lewat (akronim bagi awal), kamu akan rasa terburu2, terkejar-kejar, terlupa itulah inilah, atau apa sahaja yang bakal menyebabkan reputasi kamu menurun.

Jadi, bila kamu tak mahu segalanya spoil dan mencalarkan hari damai kamu, kamu perlu bertindak segera. Dalam erti kata lain, awal tidak memberi ruang pada kamu untuk bertangguh.

Tapi kan,

saya tak reti lah nak ulangkaji awal2. Dan dalam pada itu, katakanlah saya hanya tinggal tiga jam lagi sebelum menjawab dan mempunyai lima chapter lagi untuk diulangkaji, hanya Tuhan saja yang tahu perasaan keluh kesah itu. 'homaigod2' diulang sebanyak mungkin sambil melihat jam dengan kerapnya. Pada masa itu, dalam hati saya bercakap 'kenapa lah aku tak mulakan dari awal?'. Its too late!

1 Comment(s):

avatar

kiranya kita kena bersedia seawal yg mungkin...

btw, jom la singgah blog terbaru sy..
http://malaysianhotblog.blogspot.com

saya perlukan sokongan anda semua.
be my follower k....