Monday, June 28, 2010

1980

Selepas bersarapan, aku menaiki sebuah mesin masa. Sewaktu di dalam mesin, aku diajukan beberapa soalan. Aku tanya, 'untuk apa ya saya jawab soalan ini?'. 'Ah, bising kau! jawab je la', kapten membalas dengan bengis. Melihat mukanya yang bertukar merah, aku jawab satu demi satu soalan dengan intonasi suara yang agak rendah. Dia mark jawapan aku kesemuanya. 'nah, hang punya result!'. 'uuii, ni mesti penang mai ni. hidung pun mancung', bisik hati aku.

Result: You are the 1980s. You are a larger than life, ambitious person. You believe that you should live big or go home. You appreciate the bold days of the 1980s, when no one ever toned it down. You believe in working hard and playing hard. You cant help but love money and nice things. You are a bit ruthless and power hungry. The one who dies with the most toys wins, right?

Aku pandang muka dia, senyum tak senyum. At last, senyum jugak. Lantas aku ucap 'tenkiu!'.

Lepas tu, dia sempat jugak pesan 'jangan dok gila duit sangat naa'.

Lantang aku balas, 'orang gila pun gila duit wei!'.

2 Comment(s)