Wednesday, October 6, 2010

Anak Bapak

Aku tak pasti bapak kau macam bapak aku. Setiap kali aku nak ke mana2, dia akan panggil kejap cakap dengan dia. Bagi nasihat. Dari dulu sampai sekarang, even aku nak pergi tak jauh, tak lama. Dulu, masa mula2 nak jadi remaja ada jugak aku rasa rimas. Rasa selalu tertanya 'ayah tak percaya kat aku ke? aku ni budak lagi ke? and etc'.

Sampai peringkat ini, aku dah mula faham tentang tanggungjawab.

Sekurang-kurangnya, even nasihat dia tak semuanya disemat betul2, adakala bila nak buat sesuatu, aku teringat 'ayah sayangkan aku'.

Hari tu nak pergi Baling Town dua hari, bapak pesan;

1. sibuk macam mana kejar dunia pun, sembahyang jangan tinggal
2. jaga maruah

Aku selalu lalai.